TRAINING & ADVIES

De ConflictExpert geeft trainingen en kan verschillende adviesrollen vervullen voor je organisatie. Wij zijn gespecialiseerd in ongewenste omgangsvormen, klachtafhandeling en bemiddeling. Deze kennis delen en bespreken wij graag binnen je organisatie of team. Als er sprake is van ongewenste omgangsvormen, dan is er ook een vermeende beschuldigde, wij kunnen de begeleiding en advisering van deze medewerker op ons nemen. Daarnaast kunnen wij gesprekken begeleiden tijdens bijvoorbeeld arbeidsconflicten, morele beraden of strategische sessies.

TRAININGEN ONGEWENSTE OMGANGSVORMEN

In deze training scheppen we helderheid over wat grensoverschrijdend inhoud, hoe je dit kunt voorkomen en hoe je kunt handelen als het zich voordoet. Deelnemers leren hun rol hierin te begrijpen en krijgen praktische tools aangereikt. We kunnen ons ook specifiek richten op het managementteam. Tijdens zo’n training bespreken we hoe je als leidinggevende het beste kan handelen bij ongewenst gedrag. Op die manier kun je samen een veilige werkomgeving waarborgen. Maar er zijn meer trainingen op het gebied van omgangsvormen zoals diversiteit en inclusie, onbewuste vooroordelen of omgaan met emoties en weerstand. Neem gerust contact op voor de mogelijkheden.

TRAININGEN COMMUNICATIEVE VAARDIGHEDEN

Effectief en respectvol communiceren vormt de basis van iedere gezonde werkrelatie. In deze trainingen leren we de deelnemers hoe ze helder, empathisch en constructief in gesprek kunnen gaan met elkaar, ook in lastige situaties. Deelnemers krijgen meer inzicht in hun eigen communicatiestijl en in die van anderen. Na deze training zijn deelnemers tevens in staat ideeën beter over te brengen en dus samen te werken, ook tijdens een conflict of feedbackmomenten. Wij geven ook trainingen die specifiek gemaakt zijn voor leidinggevenden. Hierin komen onderwerpen aan bod zoals het voeren van lastige gesprekken en het omgaan met weerstand van werknemers

WORKSHOP DIVERSITEIT EN INCLUSIE

In deze workshop maken deelnemers kennis met onderwerpen die belangrijk zijn om een inclusieve en gelijkwaardige werkomgeving te waarborgen. We bespreken bijvoorbeeld hoe je kunt omgaan met collega’s van verschillende culturele achtergronden en hoe discriminatie (oordelen en veroordelen) zich kan uiten, ook wanneer dat onbedoeld is. Daarnaast leren de deelnemers hoe je microagressies kunt herkennen en vermijden.

MEER WORKSHOPS EN MAATWERKTRAJECTEN

Onze trainingen en workshops zijn erop gericht organisaties te ondersteunen bij het creëren van een respectvolle en sociaal veilige werkcultuur. Dit doen wij door bewustwording, inzicht en concrete vaardigheden. Ons doel is dat medewerkers en leidinggevenden wenselijk gedrag herkennen en hier actief naar handelen. Wij kunnen op basis van specifieke behoeften van je organisatie, workshops of trainingen op maat samenstellen. Dit kunnen bijvoorbeeld interactieve sessies zijn waarbij we medewerkers en teams ondersteunen om te komen tot een bredere duurzame gedragsverandering.

EEN ONAFHANKELIJKE GESPREKSPARTNER IS INZETBAAR VOOR

EEN ONAFHANKELIJKE GESPREKSPARTNER ZORGT VOOR:

ADVIESROLLEN

ADVISEUR BESCHULDIGDE

De speciaal opgeleide ‘adviseur beschuldigde’ (LVV gecertificeerd) van De ConflictExpert zorgt voor passende ondersteuning voor de beschuldigde. Als organisatie is het van belang dat je deze mogelijkheid aanbiedt. De beschuldigde heeft recht op veiligheid, ruimte voor het verhaal en de emotie. Met elkaar streven we ernaar de situatie te de-escaleren. Als adviseur beschuldigde ben je neutraal en onpartijdig en ondersteun je de beschuldigde en de organisatie om op een passende wijze om te gaan met de situatie. 

ONAFHANKELIJKE GESPREKSBEGELEIDER

Als onafhankelijke gespreksbegeleider maakt De ConflictExpert moeilijk bespreekbare onderwerpen bespreekbaar. Tijdens een dergelijk gesprek bieden wij structuur, neutraliteit en focus. Ons doel is om te komen tot concrete resultaten. Lees hieronder voor welke situaties de onafhankelijke gespreksbegeleider onmisbaar is en wat wij waarborgen tijdens een gesprek of traject.